ABN Amro heeft zich voor 3,5 jaar als sponsor verbonden aan Ajax. De bank komt onder meer op de shirts van de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs te staan. Ook wordt de naam van de bank prominent zichtbaar op sportpark de Toekomst.

Dat maakte de Amsterdamse voetbalclub donderdag bekend.

ABN Amro betaalt Ajax gemiddeld 2,5 miljoen euro per jaar. Daarnaast is er een variabel deel van maximaal 300.000 euro per jaar afgesproken. Het contract gaat per 1 januari 2015 in. De bank was eerder jarenlang hoofdsponsor van Ajax.

Twee weken geleden werd bekend dat kabelaar Ziggo de nieuwe hoofdsponsor wordt van Ajax. Dat is nu nog verzekeraar Aegon. Per 1 januari 2015 prijkt het kabelbedrijf op het shirt van het eerste elftal en Jong Ajax. Met de overeenkomst met Ziggo is een bedrag van 8 miljoen gemoeid, met eventueel 2 miljoen aan bonus per jaar.

Edwin van der Sar, directeur marketing van Ajax, is verheugd met het contract met ABN Amro. “ABN Amro wil talentontwikkeling in Nederland stimuleren. Dat past uitstekend bij onze ambitieuze plannen op de Toekomst. Voor mezelf is het een leuke bijkomstigheid dat ik al mijn successen bij Ajax heb behaald in de tijd dat ABN Amro hoofdsponsor was. Ajax en ABN Amro kennen elkaar al jaren en ik ben blij dat wij weer intensief gaan samenwerken”, aldus de oud-doelman van Ajax.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl